Makat Kaşınmasında hangi Belirtiler olur

Anüs kaşıntısına teşhis koymak için kimsenin hekim olmasına gerek yok sanırım insanlar böyle bir sorun yaşıyorsa bunu kendi başına çözebilir ama kaşınma dışındaki belirtilerin değerlendirilip asıl sebebin bulunması daha sağlık bir yaklaşım olur.Bu makaleyi okuyarak olabilecek ek belirtilerin durumuna göre gerekirse uzman desteği alabileceksiniz.

Makatta kaşıntı belirtileri ve klinik bulgular

En önemli bulgu kaşıntıdır ve genellikle gece daha çok rahatsız edebilmektedir.Gündüz kaşıntı olması özellikle sosyal yaşamda kişiye ciddi sıkıntı verebilir.Gece odasında rahatça kaşıyabilirken gündüz iş başında (öğretmenin derste kaşıyamaması gibi) kaşımak mümkğün olmaz ve kişi kısır döngüye girer.Kaşıntının yanı sıra kişi şu bulguların biri veya daha fazlasını fark eder.Bu bulgular şunlar olabilir.

Makatta Kaşıntı Belirtileri

Islaklıktan kaynaklanan makat kaşıntısı

Kaşıntıya sebep olan hastalık makat bölgesinde cilt salgısı arttığından bölge daha nemli ve hatta bazen tamamen ıslaktır.Bu ıslaklık kişinin çamaşırını kirletecek düzeylerde olabilmektedir.

Ciltte kabalaşmaya bağlı kaşınmalar

Anüs bölgesi cildi normalde ince ve zarifti kaşıntı sebeplerinden anal dermatit olduğunda cilt daha kalın ve kabadır.By kabalığı kişi meme gibi değerlendirebilir.Cilt bu kadar kabalaşmıştır ama dayanma gücü azalmıştır.

Cilt yumuşaklığında (elastikiyet) azalma;

Makat bölgesi cildi iki parmak arasına alınıp gerildiğinde kısmen uzar dermatit oluştuysa cildin bu elastikiyeti azalır.Elastikiyet kaybı dışkılama sırasındada rahatsızlık verebilir.

Kanama

Cilt kalınlaşmıştır ama buna karşın çok zarifleşmiştir.basit kaşımayla bile cildin yüzeyi sıyrılır ve iç çamaşırı kirletecek kadar az bir kanama olabilir.Genellikle abartılı kanam olmaz.

Kötü koku

Makat bölgesinin salgısı kokuşabilecek içeriğe sahiptir salgı artınca koku rahatsız edecek düzeylere gelebilir.İltihaptaki cerahata yakın bir pis koku ortayya çıkabilir.

Memeler oluşması

Normalde makat bölgesindeki memeler basur olarak değerlendirilir,makat kaşıntısında ortaya çıkam anal dermatitte cilt meme görünümü alacak kadar kabalaşabilmektedir.Bu gerçek bir meme değildir ve tedaviyle ciddi düzeyde geriler.

Akıntı olması;

Cilt hassasiyeti arttığından bölgede salgı artışı olur ve hasta bunu akıntı gibi yorumlar,gerçek anlamda akıntı değildir kaşıntı tedavisiyle düzelir.Anal bölgedeki akıntı genellikle bir delik olan fistülde görülür,bu hastalıkltaki akıntı fistüldeki gibi bir delikten değil genel bir salgı şeklindeir.

Çamaşırın kirlenmesi;

Aşırı salgıya bağlı iç çamaşırda kahverengimsi kirlenme olur,hasta sık çamaşır değiştirmek zorunda kalır.Çamaşırdaki lekeler kaşınmaya bağlı tahrişten dolayı kanlıda olabilir. Kaşıntının doğru şekilde tedavisi yapıldığında bu klinik bulgularda belirgin düzelme olur.

Kaynak: Makatta Kaşıntı Belirtileri

 

Share
banner ad
  1. İnrahim dedi ki:

    Makatımda 3gundu çok aşırı kaşnma var neyapmam gerek
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    makat kaşıntısı tedavisi için üretilen pruzon merhem var onu kullanabilirsiniz.

  2. Onur dedi ki:

    Makat bölgesinde 1 haftadır çok aşırı kaşıntı var. Ağız kisminda ucu siyah meme gibi birsey de çıktı. Birde ayalarimin alt Kismina kadar aşırı bi kızarıklık oluştu ufak ufak kabarcıklar var üzerinde. Yeni yanmış deri görünümde parlıyor. Ne yapmaliim yardım edin…

    Op.Dr.Nizam KURTDERE

    makatta pişik denilen durum olabilir hava sıcaklığından sıkça karşılaşıyoruz

  3. cennet Öztürk dedi ki:

    Benim beş yaşında bir kızım var makat ı çok kasiniyor bır haftadır ne yapmalıyım ve ne önerirsiniz
    Op.Dr.Atilla KAYA
    çocuk doktorunun fikrini almalısınız

  4. özkan dedi ki:

    makatta hem yanma hemde kasinti oluyor ama devamli degil arada bir oluyor bir haftadir boyle bir durumla karsi karsiya yim yanma olunca da asiri bir yanma oluyor. Bu durumda ne yapmam gerekiyor
    Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
    anal dermatitolur onaynelik tedavi alın ve önlemlere dikkat edin

  5. mehmet dedi ki:

    Havuz terapistiyim gunde ortalama 3 saat havuzdayım. Makatta aşırı kaşınma var ne yapmalıyım?
    Op.Dr.Atilla KAYA
    3 saatin dışındaki her an kuru tutun, rahatlamazsnız pruzon merhem kullanın düzelir

  6. ayşe dedi ki:

    makatımda 2 aydan uzun süren bir kaşıntı bulunmakta ayrıca vajiinal bölgemde mantar teşhisi yapıldı. bu kaşıntı için bepanten kullandım ama geçmedi. sadece kızarıklık var ne yapmalıyım çok etkiliyor. gündüzde kaşıntı yapıyor. ne yapmalıyım
    Op.Dr.Atilla KAYA
    anal kaşıntı tedavisi için üretilen pruzon merhem var onu araştırın

  7. murat sağlam dedi ki:

    Makatta elimi değdirince ince bi acı oluyo ve çok acayip bi kaşınma oluyo kaşıdıktan sonra su felan değincede acıma yapıyo sanki iğne ucuyla dokunuyomuşsun gibi ne yapmalıyım yardımcı olurmusunuz ??
    Op.Dr.Atilla KAYA
    pruzon merhem kullanın düzelir

  8. Hakan dedi ki:

    Makat bölgemde küçük meme oluşmaya başladı ayrıca özellikle akşamları aşırı derecede kaşıntı ve yanma oluştu. Bu durum yaklaşık bir haftadır var. Ne yapmam lazım.
    Op.Dr.Atilla KAYA
    mme varsa muayene olmalısınız

  9. yasemin dedi ki:

    Merhaba bende geceleri özellikle çok kaşıntı oluyor uykudan uyanıyorum
    Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
    kıl kurdu olabilir dışkı tahlili yaptırın

  10. nergiz dedi ki:

    Merhaba bende makatta ara sira kasinti oluyor bir aydir ne yapabilirim yardimci olurmusunuz?
    Op.Dr.Atilla KAYA
    kuru tutun yine kaşınırsa pruzon merhem kullanın

  11. meryem dedi ki:

    Merhaba. Benim sorunum, tuvalet yaparken makatım sanki yırtılırcasına bir acı hissetmem ve arkasindan bikaç damla kanaması. öncelikle kaşıntı ve yanma şeklindeydi sonraları kaşıntı geçti ve yanma-kanama oldu. Her tuvalete girdigimde olmuyor ama genellikle oluyor.1 aydır böyle. Sizce nedir
    Op.Dr.Atilla KAYA
    anal fissür olabilir

  12. elf dedi ki:

    makat bölgemde çatlak var tuvallete çıktığımda acı ve yanma oluyor. ve çok sıklıkla kabız oluyorum.
    Op. Dr. Ali Rıza Şahap BARLAS
    anal dermatit olabilir

  13. beren1616 dedi ki:

    Merhaba
    22 yaşındayım ve 1 senedir çektiğim ama doktora gitmekten cekindigim bir problemim var. Makatta kaşıntı kaşıntı ile birlikte feci şekilde yanma var. Ayrica kasirken acıma hissi veriyor. Büyük tuvaletimi yaparken makatimda ki o kaşınma hissini biraz da olsa tatmin ediyor.Bana lütfen yardımcı olun. Evlilikten cekinir oldum.
    Op.Dr.Nizam Kurtdere
    yazdıklarınız anal dermatit düşündürüyor, sebebini bulmaya çalışın ek olarak pruzon merhem kullanın

  14. beren1616 dedi ki:

    Sn.Nizam Kurtdere
    Sedef Hastalığı da var bunun da etkisi olabilir mi kaşıntıya? Çünkü bikini bölgemde de sedef var …

  15. Ebru dedi ki:

    Makat iç kısmında sivilce büyüklüğünde bir meme oluştu. Gece kaşıntı oluyor gündüz çok seyrek. Acı ya da yanma yok sadece kaşınma sırasında tahriş olduğunda. Kabızlık kanama gibi bir sıkıntı da yok. Öneriniz var mıdır? 2 aydan fazla oldu düzelmedi?
    Op.Dr.Adil ALTINSOY
    o kadar küçük şişlik bu kadar şikayet yapmaz anal dermatit olabilir

  16. Erkan dedi ki:

    Merhaba

    2 haftadır makatımda kaşıntı var, tuvaletimi yaparken kaşıntı biraz tatmin oluyor, tuvalet kağıdıyla kaşıdığımda kağıdın üstünde belli belirsiz nokta şeklinde kan izleri var. Acı yok ama Yürürken rahatsız ediyor. Yardımcı olabilir misiniz?
    Op. Dr. Demet Ağras
    allerjik olabilir,anal dermatit olabilir veya kıl kurdu olabilir.doktora görünmenizi öneririm

  17. selma dedi ki:

    Merhaba 2 haftadir yaklasik her tuvaletten sonra peceteye cok az kan geliyor.. Meme gibi bisey yok.. Ama silerken aciyor.. Yanma var ve yeni kasinti da basladi ne yapmaliyim..

    Op.Dr.Ali Rıza Şahap Barlas
    anal fissür olabilir,muayene olmalısınız,mutlaka anoskopi yaptırmalısınız

  18. ferhat dedi ki:

    Merhaba uzun süredir makat kaşıntısı var mm de oluşmuş pruzon merhem kullanıyorum ancak günlük rahatlatıyo başka ameliyatsız bi yolu yokmu hocam bu illetin
    Op.Dr.Adil ALTINSOY
    gelin durumunuzu değerlendirip sorunlarınızı tespit edeilim.ameliyatsız yöntemlerlede tedavinizi yapabiliriz.kliniğimiz makat hastalıklarının ameliyatsız tedavisine yönelik her tür teknolojiye sahip bir proctoloji kliniğidir

  19. Ramazan dedi ki:

    Makatta uzun süredir kuruluk hissi duyuyorum ve popolin kullanıyorum yazları kızışma oluyor ve kaşıntı kolonya sürüyorum yine popolin sürüyorum ama geçici bi sonuç alamıyorum neyapmaliyim
    Op.Dr.Adil ALTINSOY
    kolonya kullanmayın.ciltte daha çok kuruluğa neden olur.pruzon pomat kullanabilirsiniz

  20. Ferman dedi ki:

    Merhaba. Makat bölgemde bir kaşıntı var ve hiç bir izi yok sadeçe kaşıdığım için bir az kızarıklık var. Bir kaç yıl bundan önce yine olmuşdu ve de bir müddetden sonra geçip gitmişdir. Şimdi yine başladı. Ne yapmamı önerirsiniz
    Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
    anal dermatit yada kıl kurdu olabilir.dışkı tahlili yaptırın.kıl kurdu varsa tüm aile parazit ilacı kullanın.eğer neden anal dermatit ise pruzon kullanabilirsiniz

  21. Kader dedi ki:

    İyi gunler.. İki cocuk annesiyim ilk cocugum normal ikincisi sezaryen ile dogum yaptim. Kızımdan sonra afedersiniz makat bölgemde bir meme çıkdı ve şişiyo 2 ayda bir mutlaka cekiyorum bu acıyı. Kortozon krem kullandıgımda 1 haftada anca geciyo. 4 aydır oyle bi problemim yok. Oglum 3 ay once dunyaya geldi. Oglumun dogumundan hemen sonra Kabızliktan olsa gerek bi meme degılde bi bugday tanesi gibi ince ve bugday uzunlugunda bisey daha cikdi her hangi bi kanama yok çok kasınıyor gecede gündüzde. Birde agrı var oturmakda zorlanıyorum agri yuzunden inanin cok zor durumdayim doktora gitmekten cekiniyorum 3 yıldır canima tak etti lutfen yardim edin..
    Op.Dr.Atilla KAYA
    anal fissür ve beraberinde hemoroidiniz olabilir.kliniğimiz makat hastalıklarına spesifik çalışan proctoloji merkezidir ve ameliyatsız tedaviye yönelik her tür teknolojiye sahibiz.gelirseniz muayene ile durumunuzu değerlendirip en uygun yöntemle tedavinizi yapabiliriz..beslenme ve tuvalet alışkanlıklarını düzenlemelisin.sıcak oturma banyosu dışkılama öncesi ve sonrası rahatlatır.acı ve baharatlı yiyeceklerden uzak durun ıkınma hissini arttırır.bol sebze-meyve tüketmelisiniz.kuru kayısı-incir tüketebilirsiniz.tuvalette uzun kalmayın,çok ıkınmayın,sıkışınca tuvalete gidin,ertelemeyin çünkü bekleyen dışkının suyu emilir ve sertleşir.hareketsiz bir yaşamınız varsa spora başlayın.

  22. Taha Kurtcan dedi ki:

    hocam merhaba makat bölgesinde aşırı derecede kaşıntı var yaklaşık 20 gündür devam ediyor kaşıntı başlıyor su ile temizleyorum kaşıntı kesiliyor çalıştığım için sürekli haraket halindeyim 2-3 saat sonra yine başlıyor normal olarak kaşıdığım zaman iç çamaşırımda lekelenmeler oluyor
    Op.Dr.Seher Şirin
    Başka belirtiler varmı(ağrı,akıntı gibi) bilmek gerekir. Makat kaşıntısının çok çeşitli sebepleri vardır.IDEA kliniği makat hastalıklarına özelleşmiş bir kliniktir. Size en yakın şubemize başvurursanız yardımcı olabiliriz.Şimdilik makatınızı ıslak tutmayın.
    Geçmiş olsun

  23. ... dedi ki:

    Makat bölgemde ve ön tarafta hatta üst bacağimda aşiri kasintim oluyo yaklasik 1 senedir. Sicak havada daha da artiyo. Yikandigi zaman biraz hafifliyo. Yoğun akintida oluyor hocam nedeni ne olabilir acaba
    Op.Dr.Seher ŞİRİN
    Yoğun akıntı genital enfeksiyon veya makatta fistül hastalığında olabilir. Akıntı tedavi edilmeden kaşıntıyı geçiremezsiniz.Öncelikle kadın hastalıklar uzmanına (isminizden kadın olduğunuzu düşündüm)muayene olmalısınız. Geçmezse kliniğimizde makat muayenesini yapabiliriz.
    Geçmiş olsun

  24. TARIK dedi ki:

    hocam iyi günler 3-4 gündür makat bölgemde bi kaşıntı var iç çamaşırlarım çok çabuk kirleniyo ve makatımın agzından bele dogru deri kalkmış gibi dokununca yanıyor ne yapmalıyım
    Op.Dr.Seher ŞİRİN
    Çamaşırınız kirlendiğine göre muhtemelen akıntınız var.Anal fistül olabilir. Makat muayenesi olmalısınız.Şimdilik pruzon pomad kullanabilirsiniz
    Geçmiş olsun

  25. serkan dedi ki:

    Merhaba hocam, öncelikle dış hemoroidimin olduğunu belirtmek isterim fakat son iki yıldan beri büyük tuvaletimi yaptıktan sonra temizlenirken rektum bölgesinin iç kısmına doğru bölgeden elime pirinç tanesi kadar sert bir kitle gelmektedir bu ne olabilir.
    Op.Dr.Atilla KAYA
    muayene olmalısın.

  26. dilek dedi ki:

    merhaba , benim yaklaşık bir yıldır dönem dönem makatta kaşıntı oluyor ve makatımda beyaz lekelenme var. ne yapmam gerek.
    Op.Dr. Adil ALTINSOY
    muayene olmalısınız.mantar vb bir enfeksiyon olabilir.enfeksiyon hastalıkları tedavisi geciktirilirse tedaviye cevap ve iyileşme gecikir

  27. dilek dedi ki:

    makatımda bir gündür peçeteye hafif kırmızımsı balgamsı bişey bulaşıyor. kabızlığım yok. ne yapmam gerekir
    Op.Dr. Ali Rıza Şahap BARLAS
    muayene ile değerlendirmek gerekir.kanama olduğu için geciktirmemenizi öneririm

  28. osman dedi ki:

    Merhabalar makatta kuruluk hissediyorum ve kabız olduğumda zorlanıyorum ne yapmalıyım
    Op.Dr Adil Altınsoy
    kabız kalmayın.beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı düzenleyin.bol sebze ve meyve tüketin

  29. Furkan dedi ki:

    Hocam 4-5 gündür makatımda kaşıntı oluyor sadece akşam oluyor yani saat bile verebilirim akşam 6 gibi kaşınmaya başlıyor bitmiyor kanama felan yok öyle ele gelicek şekilde meme felanda yok sadece sertleşme var bide makat küçüldü o yüzden belki ondan makatımda küçülme var ve sert elimi değdirdiğimde sertliği hissedebiliyorum acı biberiye turşusu biraz almıştım yani haftada 20 tane yediğim oldu ne yapmam lazım
    Op. Dr. Demet Ağras
    anal fissür gelişmiş olabilir.bu nedenle makatınızın küçüldüğünü hissediyor olabilirsiniz.beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı düzenlmemlisiniz.gelirseniz muayene ile değerlendirip botoxla tedavi edebiliriz

  30. Doğukan Gül dedi ki:

    Hocam makatta kaşıntı var ama deride değil, garip bi sıvı var ve onu peçete yada su ile temizleyince rahatliyorum. O sıvı sayesinde makatta aşırı kaşıntı oluşuyor ve cok pis bir koku. İç çamaşırımı sürekli degistirmek zorunda kalıyorum. Lütfen yardımcı olur musunuz?
    Op. Dr. Demet Ağras
    anal dermatit gibi duruyor ama akıntı ve kokunun nedenini netleştirmek için genel cerrahiye muayene olmalısınız

  31. ayhan dedi ki:

    Burda okudugum butun etkenler bende var koku akınti meme vesaire ne yapmam lazım yardim edin
    Op.Dr Atilla KAYA
    muayene olup tedavi olamlısınız.

  32. Emre dedi ki:

    Makatta akinti ve kasinti var.nedir acaba bunun tedavisi. Yardımcı olurmusunuz.isyerinde calisirken veya uzun sure yururken cok sikinti cekiyorum.kasinti ve akinti cok fazla artiyo.akinti ayricada kokulu.lutfen yardim
    Op Dr Ali Rıza Şahap Barlas
    genel cerrahi yada gastroenterolojiye muayene olmalısınız

  33. pınar arslan dedi ki:

    benim yaklaşık 10 senedir makatımada akıntı var çok toktara gittim ilaç verdiler ama sonç alamadım neden kaynaklandığının söylemedilar sadece kaşındığı için kaşıntı ilacı verip gönderiyorlar kaşıntım çok oluyor ve kötü koku oluyor lütfen ne yapmam gerekiyor yardım edin deyenemıyorum artık
    Op.Dr.Seher ŞİRİN
    IDEA Bakırköy Şb. Proktoloji Uzmanı
    Makatta akıntı çok büyük olasılıkla makat fistülü kaynaklıdır.İlaçla geçmez.Fistül de genellikle cerrahlar arasında sevilmeyen,ameliyatı sevimsiz,tedavi süreci uzun,amreliyatın riskleri fazla bir hastalıktır. Ancak IDEA cerrahi merkezi makat hastalıklarına spesifik çalışan bir klinik olduğundan sevmiyoruz deyip ilaç verme lüksümüz yok.Her tür ameliyat yöntemini (laser dahil) başarıyla uyguluyoruz.Ancak tedavi kararı için öncelikle muayene edip hastalığı belirlemeliyiz.
    Geçmiş olsun

  34. Fatma dedi ki:

    Merhaba
    2 haftadir geceleri artan bir kasinti yasiyorum. Bugun de peceteyle silince hafif kan geldi. Sebebi nedir acaba?
    Op. Dr. Demet Ağras
    kıl kurdu yada anal fissür olabilir.kıl kurdu için dışkı tahlili yaptırmalısınız.

  35. HİRA NUR dedi ki:

    MERHABA HOCAM İKİ YILDIR MAKATTA KAŞINTIM VAR NE YAPTIYSAM GEÇMEDİ KURT İLACIDA KULLANDIM ÇOK AMA SONRADAN GEÇTİ 8 AYDIR KAŞINMIYODU AMA BU İKİ HAFTDADIR GENE BAŞLADI KAŞINTI MEME SEKLİNDE YARALARDA OLUYO O YARALAR ÇIKINCA KAŞINTI OLUYO AMA DOMASTOSLA YIKIYOM ORAYI GEÇİYO AYRICA SONRADAN ŞEKER HASTASI OLDUGUMU ÖGERNDİM DOKTORA GİDEREK ŞEKERDENMİ KAYNAKLANIYO BİLEMEDİM 27 YASINDAYIM YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK MUTLU OLURUM
    Op.Dr.Seher Şirin
    Bakırköy IDEA Genel Cerrahi Uzmanı
    Şeker hastalığı kaşıntıyı artıran bir hastalıktır.Kan şekerini normalde tutmak için diyetinie ve ilaçlarınıza dikkat edin.Daha önce dışkınızda kurt varsa tekrar almış olabilirsiniz,dışkıda parazit tahlili yaptırın.Makatınızı yeteri kadar ve yalnız duru suyla temizleyin,deterjan sabun,ıslak mendil kullanmayın.Mutlaka kuru tutun. Pruzon pomad kullanabilirsiniz.Geçmezse Genel cerrahi uzmanına kaşıntı yapabilecek makat hastalığı varlığı açısından muayene olmalısınız. IDEA Cerrahi Merkezi makat hastalıklarına özel bir kliniktir ve SGK lılara muayene ücretsizdir.
    Geçmiş olsun

  36. Can dedi ki:

    Makat cevresinde kasinti ve buyuyen beyaz bir lekelenme var akinti yada koku veya kanama yok ne kullanmaliyim? Istanbul disinda oldugum ici doktora gitme cesareti bulamadim.
    Op.Dr.Seher ŞİRİN
    Bakırköy IDEA Genel Cerrahi Uzmanı
    Beyaz lekelenme ve kaşıntı mantar olabilir. Muayene olmadan ilaç kullanmayın.Cildiye uzmanına muayene olmalısınız.
    Geçmiş olsun

  37. Buğra dedi ki:

    Hocam iyi günler 2 yıldır makatta yakın bölgede kıl dönmesi oldu ameliyat olmadım o bölgede kan gibi bir sıvı geliyor ve kaşıntı yapıyor sonucunda kötü koku ortaya çıkıyor.o bölgede kan gibi sıvı koku yaptığı için oraya sık sık mendil koyuyorum ama koku bir türlü geçmiyor ne yaptıysam. Sorununa cevabınız ne olur saygilarimla
    Op Dr Seher Şirin
    Medicart Bakırköy Şubesi Genel Cerrahi Uzmanı
    kıl dönmeni tedavi ettirmelisin yoksa bu sıkıntı devam eder.gelirsen muayene ile durumunu değerlendirip normal yaşamına ara vermene gerek kalmadan tedavini mikrosinusektomi yöntemi ile yapabiliriz

  38. recep dedi ki:

    6 aydan fazladır makat ta kaşıntı var özellikle dar pantolon giyince cok oluyor ve fazla yol gidince sıcak havalarda ve geceleri kaşıdıkca kaşınıyor işte cok sorun oluyor kimseyede pek derdimi anlatamıyorum doktarada gitmeye cekiniyorum diyer yorumlardan anladıgım kadarıyla krem almam gerekiyor eczaneden
    Op Dr Atilla Kaya
    IDEA Bakırköy Şubesi proctoloji Uzmanı
    terlemeye bağlı olduğunu düşündürüyor.sık yıkayıp kuru tutun.bir süre sabun vb kimyasallardan uzak durun,pamuklu çamaşır giyin ki teri alsın.pruzon pomat kullanabilirsiniz.her ihtimale karşılık geceleri kaşıntının arttığından bahsetmişsiniz dışkı tahlili yaptırın nedeni kıl kurduda olabilir

  39. Serdar dedi ki:

    Hocam iyi geceler makat ile yumurtalık arasında çok kaşınan sert cansız ve küçük deri uzantıları var. Oluşumlu bölgede çok ciddi kaşıntılarım oluyor ve kaşıntılar zamansız olarak birden geliyor. Dermatoloğa göstermeyede çekindim. Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.
    Op.Dr.Demet Ağras IDEA İzmir Kliniği Genel Cerrahi Uzmanı
    Muayene olmanızı öneririm.Bu şekilde tarifle tanı koyamayız.

  40. Sinan dedi ki:

    Hocam merhaba,
    Yaklaşık 2 ay önce hpv teşhisi kondu. Oluşan siğiller için düzenli olarak dondurma işlemi yaptırdım. Şu an 3.seanstayım. Fakat 2.seanstan sonra makatta kaşıntı başladı. Daha önce de stres temelli ve kahve tüketimiyle belli aralıklarla oluyordu ama kendiliğinden geçiyordu. Çok stresli ve yoğun tempoda çalışıyorum ve hpv teşhisinden sonra moralman çökmüş durumdayım. Dün makat bölgesinde küçük kahverengi veya morumsu baloncuklar olduğunu farkettim. Tuvalet alışkanlığımda bir sorun yok. Kabızlıkta nadiren yaşıyorum. Sadece bazen tuvalette çok kalabiliyorum. Ikınma konusuna da dikkat ediyorum. Temizliğime oldukça özen gösteriyorum fakat dar giyiniyorum. Makatta oluşan şişliklerin Hpv ile alakası var mıdır? Stres ve sıkıntı temelli olabilir mi? Ne yapmalıyım? Lütfen yardımcı olun. Teşekkür ederim.
    Op Dr Nizam Kurtdere
    dondurma işleminde bu tür oluşumlar görülebilir.birde crionun başarısı düşüktür.RF ile tedaviyi araştırmalısınız

    • Sinan dedi ki:

      Hocam cevabınız ve ilginiz için teşekkür ederim. Hpv nedenli çıkan siğilsel oluşumlar sadece penis köklerinde bulunuyor makatta böyle bir şikayetim yoktu. Makat bölgesindeki şişkinliklerin de hpv temelli olmasından endişeleniyorum. Öyle midir? Çünkü dediğiniz gibi crio tedavisinin etkisi pek başarılı değil , tekrarlıyor. Bu konuda önerebileceğiniz herhangi bir tedavi yöntemi (krem,ilaç vs.) var mıdır? Çok endişe ediyorum hpv’nin tedavisinin yaktırma – dondurma- lazer haricinde başka yöntemi olmadığını söylüyorlar. Bu müdahalelerde de sürekli tekrarlama oluyor. Bu yorumumu da yanıtlarsanız çok sevinirim. Saygılar…

  41. Ahmet dedi ki:

    Merhaba hocam Makat bölgemde 3 gündür aşırı kaşınma var bide meme oluşmuş ne yapmm lazum
    Op Dr Atilla Kaya
    kabızlık ve fazla ıkınmaya bağlı,anal hematom,tormboze hemoroid gibi sorunlar olabilir.gelirseniz muayene ile değerlendirip sorunu tespit edip tedavinizi planlayabiliriz.beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı düzenlemelisiniz

  42. Harun dedi ki:

    Merhaba hocam ben hemoroidden 2 ay once ameliyat oldum durumum iyi ama tamamen değil akinti oluyor ve kaşinti oluyor birde deri surtüşmesi oluyor rahatsiz ediyor yardimci olabilirmisiniz teşekkürler.
    Op dr ergun Aygören
    doktorunuza kontrole gidin.sürtünme içinde araya pamuklu kumaş yerleştirebilirsiniz

  43. Ali dedi ki:

    Merhaba hocam . Yaklaşık 6 aydır makatimda kasım yoğun kaşıntı oluyor . Önceleri kıl kurdu sandim ilaç kullandım aynı . Genital bölgenin kenarları sürekli kasınıyor . Kasıyinca da iç camasirimda kan lekeleri oluyor . Sürekli kasintidab rahatsizim . Tuvalete giderken bazen farkediyorum hafif nemlenme oluyor yıkayıp siliyorum . Aradan belli bir süre sonra tekrar kasinti başlıyor . Napmaliyim.
    Op.Dr.Adil Altınsoy
    anal dermatit olabilir.sentetik çamaşır giymeyin,turşu salamura yiyeceklerden uzak durun.acı baharatlı yemeyin.kimyasallardan uzak durun.pruzon pomat kullanabilirsiniz

  44. Ali dedi ki:

    Hocam ayrıca makatimda elimle dokundugumda sertlesen bir et parçası farkettim meme olabilir . Ve dokununca yada peceteyle kurutunca kasintidan sonra kan lekesi görüldü . Bana bu konuda yardımcı okursanız minnet duyarım . Askerim suan .
    Op.Dr.Adil Altınsoy
    makatınızdaki şişlik anüsün iyi kapanmasını önleyip akıntıya ,akıntıda kaşıntıya neden olabilir.muayene olmalıısnız

  45. derin dedi ki:

    18 yaşındayım ama küçüklukten beri kabızlık problemim var bir kaç sene önce makatimda bir meme ucu gibi bir şey oluştu başta ne olduğunu bilmemedim kimseye de söylemedim sıklıkla kaşıntılar meydana geliyor ve cok fazla olmasada her temizlenme sonrası kanama oluyor sanırım 2. Memede oluştu bu benim canımı çok sıkıyor sizce sebebi ne olabilir
    Op.Dr.Nizam Kurtdere
    hemoroid olabilir.kanamanız olduğu için mutlaka anoskopi muayenesi yapılmalı.

  46. Yasintoprak dedi ki:

    Hocam merhaba makat çatlağı anal fissür vardı doktora gittim iki tane krem ver di ekze mant ve rectoderm en az 4 hafta kullanmam gerektiğini söyledi kullandım ve iyi geldi yalnız şimdi makat etrafında kızarıklık var ve kuruluk var veya ben öyle hissediyorum ve ama kaşıntı oluyor kremleri fazlamı kullandım acaba tahriş oluş gibi ne yapmalıyım şimdiden teşekkürler
    Op.Dr.Ergun aygören
    dermatit olabilir.

  47. Anıl dedi ki:

    İyi günler hocam bende yıllardır kaşınma var bi ara bi baharatlı bişey kullandım geçti sonra yeniden başladı aynı baharattan yedim işte yaramadı kaşıntı genelde akşam evegeldiğimde 10 15 sefer kaşınıyor yatana kadar yani arada iç çamaşırda hafiften kahverengilik oluyor ve kokma son olarak kaşımamdan dolayı kabarcık olmuş kabarcık siyah olmuştu bununla ilgili bir bilgi ala bilirmiyim lütfen hastalığın adı ne bide
    Op.Dr.alirıza Şahap Barlas
    muayene ile değerlendirmek gerekir

    • Anıl dedi ki:

      Yani sizce neden olabilir

      • admin dedi ki:

        acı-baharatlı yiyecekler,paraziter hastalıklar,temizlikte kullandığınız sabun vb kimyasallar,sentetik çamaşırlar,makat bölgesi hastalıkları(anal fissür ,hemoroid,kondilom gibi)enfeksiyon,dermatit nedeniyle kaşıntı olabilir.genel cerrahi uzmanına görünün
        Op.Dr.Alirıza Şahap Barlas

  48. Nida dedi ki:

    Merhaba hocam. Benim anüs bölgemde 4 gündür kalıntı var ve dğb gece farkettim ki kalıntı olurken sanki içinden birleyler kımıldıyor. Aynı zamanda ilk zamanlarda cildim pişik olmuscasına tahriş ve kızarıklık vardı. Şimdi bu kıl kurdu mu yoksa anal dermatit mi çok korkuyorum:(

  49. Evra dedi ki:

    Merhaba hocam ben 1 yıl once makttan lazerle amaliyat oldum ve suanda makatimda kahverengi siyah gibi lekeler olustu ama bana ne kaşınma ne de acı vermiyor sizce neden oluşmuş olabilir

    • admin dedi ki:

      maakattan ameliayt olmanızla ilgisi olmayabilir.söylediğiniz oluşumlar kondiloma benziyor.geciktirmeden muayene ve tedavi olmalısınız
      Op.Dr.alirıza Şahap Barlas

  50. Ece dedi ki:

    Merhaba hocam benim geceleri makatta kaşıntı oluyor çok uzun sürmüyor bazen oluyor. Birde sabah kalkınca bulantim oldu. Regl donemimde yaklaştığı için de olabilir. Başka bir sorunum yok.gündüzleri hic kaşıntı olmuyor.nedeni ne olabilir

  51. Eemre dedi ki:

    Merhaba hocam 16 yasindayim 2-3 gundur rahataiz durumdayim makat kaslarimi siktigimda cok kuru gibi hissediyorum ve kuruluktan yirtilmis gibi hissediyorum yururken birsey batiyor gibi bazen geciyor ve geceleri cok kasinti dun uykumdan uyandim bugu. Olurmu bilmiyorum lutfen cevap verin cok rahatsizim
    Op.Dr.Ergun Aygören
    geceleri ortaya çıkan kaşıntı kıl kurdunu düşündürür,dışkı tahlili yaptırmalısın.fakat bu makatta görülen kuruluğu açıklamıyor.muayene olmalısın

  52. Rasit dedi ki:

    Makat bolgemde asiri kasinti var hocam bide kasik bolgemin alt tarafinda meme belirdi akinti yapiyor kahverengi asiri terlemeden sonra tesekkur ederim kolay gelsin
    Op.dr.seher Şirin
    muayene olmalısınız.memenin ne olduğu tespit edilmeli.

  53. Berkay dedi ki:

    2 yıl öne kıl dönemsinden ameliyat oldum. Daha sonra sanırım tam iyileşmeden dikişli yerleri kaşındığı için kaşıdım fakat sanırım sert kaşımışım ki makatımın çevresi yara oldu ve 2 yıldır ara ara kaşınıyor dayanamayıp kaşıyorum yaraları kanatıyorum ve yaralardan olduğunu düşündüğüm müthiş bir kaşınma oluyor. Tuvaletimi yaparken sıkıntı olmuyor ama silerken yaralar kanıyor. Ve bu hayla böyle devam ediyor. Kaşınmaya sabredip kaşımayınca hafifliyor ama sonra ufak bir kaşınma olsa tekrar aynısı oluyor. Şimdi bide yaz gelince dahada arttı kaşınma hissi
    Op.Dr.Seher Şirin
    muayene ile değerlendirmek gerekir

  54. Çağlar dedi ki:

    Hocam merhaba; makatta kuruluk var , bu sebepten dolayı küçük küçük açılmalar mevcut , ufak ufak yaralar gibi . Buda kuruluktan ve peçeteyle kaşımaktan oldu. Makat bölgesi kızarık tamamen. Ve bu kuruluk vajinal bölgede de oluyor her zaman . Ne yapmam gerekir .
    Op.Dr.A.Şahap Barlas
    dermatologa görünmelisin

  55. Sinem dedi ki:

    Hocam merhaba yaklaşık 40 gündür makat bölgemde kaşıntı ve meme var. Kaşıntı geceleri ve uzanınca artıyor. Genel cerraha gittim. Kıl kurdu için test istedi testte kurt cıkmadı. Muayenede etti ve hemoroid değil dedi. Anüs bölgemin alt kısmındaki memeyi fark edemedi. Bana bölgede kaşıntıdan dolayı tahriş olduğunu söyledi. Bactroban ve hametan krem verdi fakat kremler işe yaramadı.Ben daha sonra pruzon kullandım 2 gün kullanınca kaşıntı arttı sonra gecer gibi oldu bugün yine başladı. Ne yapmam lazım rahatsızlığım nedir yardımcı olabilir misiniz

    Op.Dr.Adil Altınsoy(proctoloji)
    Anaskop ile muayene olman gerekir elle muayene ile içerideki hemoroidler anlaşılmaz.Anüs derisinde ekzema benzeri durum yoksa büyük ihtimalle 2. derece hemoroidin olabilir.

  56. ersin dedi ki:

    3 4 gündür karın agrısı var ve makat geceleri kaşınıyor ve ince beyaz kurt gördüm ne yapmam gerekiyor
    Op.Dr.Atilla Kaya
    antiparaziter ilaç kullanmalısınız.besin hijyenine ve genle hijyene dikkat etmelisiniz

line